Bästa B&T ever

I söndags gjorde jag mitt bästa Biceps - Triceps pass ever! Detta ägde rum på Sats - Globen
Körde armar på söndagen, nu när nya gym schemat är igång igen så jag kommer i fas.
Det var det bästa passet jag någonsin kört, trots att det endast var 3 dagar sedan jag tränade armar innan. Så jag räknade med lite lättare vikt, men icke...!

Jag körde ett rotationsschema, först gick jag ut på triceps en övning, 3 set och sedan biceps en övning, 3 set för att sedan börja om på triceps igen, ja ni fattar.

Började med smal bänkpress för triceps
Sedan körde jag hantelcurl för biceps - fick otroligt bra kontakt och pump trots att jag körde på de vanliga tunga vikterna.
Efter det körde jag rak dips med vikter för triceps - även detta gav bra pump och jag körde många repetitioner. Det gick inte ta mer vikt och 4-6 var på tok för lätt!
Rak skivstångscurl 2 set och sedan en curlstångscurl 1 set
Tricepsnedpress i cablecross
Bicepscurl i cablecross
Tricepsnedpress m rep i cableccross
Scottcurl i maskin - denna dundrade jag på med massa vikt och körde upp vikten till pannan, höll där några sekunder och lät biceps vara spänd för att sedan släppa och köra om igen.

Att man vilar biceps en övning medan man kör triceps fungerade asbra för mig eftersom då kan man ladda om till 100% och kötta ruggigt tungt igen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0