T-bana

Idag tränade jag ben, älskar att träna ben på måndagar. Anledningen är att det är nästan inga som kör ben på måndagar av någon anledning, alla verkar prioritera överkropp efter helgen. De som kör ben är jag, vissa tjejer och kanske någon enstaka van gymmare, men det är ovanligt.
Det är skönt att börja veckan med ben, då har man det ur systemet och kan fokusera på resten av kroppen, ben är så jävla tungt och jobbigt eftersom man kör så tunga vikter krävs det mycket energi.

I alla fall; folk är egoistiska självupptagna svin, dom är dumma i huvudet. Lär er det och behandla dom därefter!
Klev på tunnelbanan i skanstull och det var redan fullt med folk, stackars mig som ska till bandhagen kan bara ta 1/3 tunnelbanor som går åt det hållet. Tunnelbanan var full men alla i skans-fucking-tull skulle såklart på den också, ALLA.
Det roliga är att i fucking-gullmars-idiot-plan klev 100% av dom som stod vid mitt dörrpar av (förutom jag såklart). 100 jävla procent, alla gick på bara för att göra livet så drygt som möjligt för dem som ska vidare mot hagsätra. Som en kille, det fanns absolut ingen plats alls kvar i skanstull men han skulle bångstyrigt på t-banejäveln för att åka en station när han kunde tagit tunnelbanan som gick 1 minut efter vår.
Sen föraren, en jävel som bara accelerar upp tuben så fort som den bara går för att sedan bromsa hårt och upprepa detta tre gånger mellan stationerna. Vet ni hur svårt det är att hålla balansen när benen är svaga efter ett hårt pass? Speciellt när det var så fullt så det fanns ingenstans att hålla!
Det borde vara ett krav av SL att förarna ska kunna köra mjukt i rusningstid när tunnelbanorna är överfulla.
På pendeltågen kan du minsann stå utan att hålla i dig och skriva i anteckningsblock utan att tappa balansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0