Svartkrut

Jag förstår varför dom döpt det till "black powder". När du hällt i det i vattnet i shakern och skakar så bildas ett tryck så när du öppnar locket blir det ett "pop" eller en explosion om ni så vill. Nästan lika som när en ballong smäller fast något lägre decibel.

Körde bröst och axlar nyss på gymet, ett riktigt skönt pass med mycket muskelkontakt. Började med den vanliga uppvärmningen, sedan körde jag explosivt 6 set med bra muskelkontakt, sedan "extra bra" muskelkontakt 8set och sedan dips till utmattning.
Det var bröst.
Gjorde samma sak på ett ungefär på axlar. Jag var helt stekt efter timmen jag körde. Hög intensitet och svetten rann.

Så här kommer mina pass se ut nu inför sommaren, explosivitet-muskelkontakt-utmattning. Det är känslan som jag får av det här upplägget jag vill ha mer än effektiviteten för att bygga muskelmassa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0