Upd8

I torsdags skulle jag egentligen kört axlar, men på grund av ett extra jobb jag fått fredag-måndag-tisdag så valde jag och gå armar den här dagen, eftersom jag inte skulle hinna med något träningspass på fredagen.

Armpasset körde jag sjukt intensivt. Började med triceps - fria vikter och sedan maskin/cable övningar. Körde kortkort vila mellan seten och med tunga tunga vikter. Det var jobbigt som fan men fick inte en total utmattning i muskeln.
Biceps efter det. Samma här tunga vikter med kort vila. Gick tre set med hantlar efter uppvärmning och efter de tre seten var jag så trött att jag fan inte ville lyfta en 1kg hantel ens. Men det ekade en röst i mitt huvud "Light Weight Baby!" om och om igen och jag samlade ihop mig mentalt och fokuserade och pressade två tunga set på stång också. Nu var jag uppe i fem set och var helt slut körd, men jag ville inte ge mig utan minst 6 set på muskelgruppen. Så jag gick till en maskin och pressade ett 20 tal reps på koncentrations-curl också.
Allt det här gjordes utan rage i kroppen, det är den mentala biten som skiljer eliten från resten.
Känslan efter passet var den att jag behöver ingen, inte en jävel - för jag är grym. Det är resultatet efter ett ordentligt pass!

Jobbet på fredagen var drygt fysiskt - som ett 9 timmars cardio pass med lite mat.
Var ute sen på kvällen, en snubbe måste roa sig också. Träffade massa folk som jag kände och det var kul.
Sov till klockan 1400 idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0