Arms med BB

I fredags tränade jag armar igen efter juluppehållet. Skönt!

Körde en ny variant av träning på armar.
Gick först ut på tricepssträck bakom huvudet
Gick sedan över på biceps körde stångcurl. Körde ihop med en bodybuilder och vi passade åt varandra och hjälptes åt med de tunga vikterna. Jag tog nästan lika mycket som honom och han gav mig lite tips och sa att jag hade bra potensial.
Efter den övning skildes vi åt och jag körde tricepssträck över huvudet igen, fast i en maskin.
Sedan tillbaka på biceps med vanliga alternerande hantelcurl.
Tricepspress efter det och sist som avslutning cablecurl på biceps för att pumpa ut det sista.

Ett mycket skönt träningspass. Gillade variationen i att skifta mellan triceps och biceps, fungerade bra och fick grym pump. Att köra ihop med en BB på stångcurl var guldvärt, och för första gången sen innan sommaren kunde jag gå ifrån gymmet och le åt min livssituation. Jag kände en släng av lycka i kroppen men resultaten måste fortsätta komma om det ska hålla i sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0