Trc

Var på gymmet idag och körde triceps+bröst. Kände inte av ryggen alls och kände att jag kunde röra mig i alla riktningar senare på mattan också.

Började med bröstpress i maskin (ville inte gå fria vikter ifall något gick på tok nere i korsryggen.) Gick upp och pumpade på 104kg efter uppvärmningen, men det var svårt att pressa upp första utan en spoter som hjälpte dra upp så jag sänkte resten av seten till lättare vikt. När man tränar med en kompis kan han/hon hjälpa till och dra upp vikterna till top-läget för att sedan släppa så man får worka muskeln.

Efter det körde jag inch-line press - också i maskin. Gick på lättare vikter här - 60kg och låg och pumpade ordentligt.
Sen blev det flys. Gick på 50-60kg och såg till och spänna bröstmuskeln ordentligt vid varje kontraktion.
Avslutade bröstpasset med dips med vikt, där samma sak jag såg till att få en så ordentlig kontraktion i bröstet vid varje reps.

Triceps började jag med tri-press i maskin med fixerade armbågar. Körde lite lätt på 40kg innan jag gick ner till den andra delen av gymmet med mer fira vikter.
Körde triceps push-downs på hela viktkasetten. Gick inte på några extra vikter idag. Efter det körde jag samma övning med rep och bara brände som fan i muskeln och avslutade tillslut passet med kick-backs i superset.

Skönt pass och ryggen börjar bli helt bra redan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0