Jobb+träning

I torsdags var det ett pass på axlar och triceps som gällde.
Började med axlar och pressade tungt och jobbigt.
Jag körde övningarna:

  1. Axelpress. Först som uppvärmingsset som tidigare nämnt och sedan 2 stycken heavy sets på 6 repetitioner.
  2. Axellyft åt sidan 2 heavy set. Axlarna redan uppvärmda här så ingen idé slösa tid på mer warmup-sets.
  3. En advancerad axelövning som fungerar som en blandning mellan axelpress och axellyft. Denna är inget för de ovana då skaderisken kan vara hög om man inte kan hantera vikt. Körde 1 set på denna.
  4. Avslutade med två heavy set framåtlutande axellyft.

    Sedan var det triceps

 

  1. Tricepspress bakom huvudet som uppvärming och två heavy set.
  2. Kickbacks 1 set på varje arm.
  3. Pushdowns i cablecross maskin 3 set.

Jag gick ut hårt på triceps med ruggigt jobbiga vikter men hur mycket jag än körde fick jag inget schysst pump. Kan vara för en lång dag på jobbet? Ledig imorgon i alla fall och då är det biceps igen.


Pratade om kampsport på lunchen idag med en kollega och det märks att jag fortfarande har det i blodet, jag gillar det än. När min comeback kommer så blir den snabb och hård.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0