Hemma

Nu efter ett år av militärtjänstgöring är det dags att komma tillbaka till träningen. För att komma igång igen började jag med att träna lite lätt för att få igång muskelminnet och vänja kroppen med träningen. Under tiden så köpte jag in en massa tillskott för det första "uppbyggar-perioden". Det var proteinpulver, ett självklart val för den som vill bygga muskler om du frågar mig eftersom musklerna är uppbyggda av protein. Jag valde star-nutritions whey-80, det är ett prisvärt protein som smakar bra.
Som gainer valde jag en whey-gainer att ta efter träningspassen. Den viktigaste måltiden är direkt efter träning eftersom musklerna är nedbrutna och behöver snabb energi och proteiner. Den innehåller mer än 600kcal per portion och förutom protein och kolhydrater så innhåller den kreatin, extra av aminosyran L-glutamin samt en hel del vitaminer och mineraler.
För att använda innan träningen valde jag "RAGE". En pre-workout produkt som innhåller kreatin för ökat uthållighet och intensivitet. Dessutom koffein och taurin för ett maximalt mentalt fokus. De värsta träningarna som finns är när man inte kan fokusera på att pumpa ordentligt.
Som extra uppbyggande köpte jag även ReGenerate-kapslar. De sägs att den ska skynda på återhämtningen mellan passen och det skulle jag behöva i början med veckor som innehöll minst 6 pass/veckan. Ska tas innan sömn för bästa resultat.
Jag använde mig även av Only-One vitaminer och mineraler eftersom de små är som kryddan till träning. Man måste ha dom för att få resultat. Om man inte är helt säker att man får i sig hela dagsbehovet vid hårt träning rekommenderar jag ett tillskott på det här.

Let the training begin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0